kodulehe majutus

Mida siis silmas pidada, kui plaanis on teha koduleht või e-pood?

Kodulehe majutus ning, mille peale kodulehte teha, on üks peamisi asju, mille peale peavad kodulehe uuendajad või uue kodulehe soovijad mõtlema.

Tihti on antud samm ka kõige keerulisem, sest see määrab kogu edasise teekonna. Kui olete teinud vale valiku, on raha tuulde visatud. Õge valiku puhul võib teie investeering mitmekordselt tagasi tulla ning seda ka lühikese ajaga.

Kuidas teha õige valik?

NB! Kodulehe majutus on esimene asi, mida pead läbi mõtlema, olenevalt sinu kodulehe eesmärgist.

Olenevalt iga inimese eelarvest ning eesmärgist, on võimalik valida kolme variandi vahel. Kodulehti on võimalik arendada või soetada:

  • Rendiplatvormile
  • Valmislahendusena
  • Erilahendusena

Esimene valik on rendiplatvormid ning on oma olemuselt lihtne ja odav viis koduleht või e-pood kiiresti käivitada. Nende peamised nõrkused on kinnisus ja lisavõimaluste puudumine. Peamiselt tähendab see seda, et varem või hiljem jõuate oma ettevõtte arenguga sinna punkti, kus rendiplatvorm ei suuda enam kanda teie ettevõtte vajadusi. Sellises punktis olete alguses tagasi – on vaja soetada uus koduleht, mis võimaldaks täpsemat turundamist või siis lisaarendusi. Üldjuhul rendiplatvorm on raskesti turundatav ja nende edasiarendus väga piiratud. Tasub arvestada ka sellega, et üldjuhul rakendub kodulehega kuutasu/aastatasu.

Teine valik on alguses valida nn valmislahendus. Sellisel juhul saate suhteliselt keskpärase eelarvega töötava valmislahenduse, mis kuulub teile ja mille edasiarendus ei ole niivõrd piiratud võrreldes rendiplatvormiga. Sisuliselt kasutatakse kodulehe või e-poe põhjaks eelnevalt loodud kestasid. Selle variandi miinus on teatav üldistamine ja unikaalsuse puudumine. Ehk selles lahenduses on küll kõik toimiv, aga sellel puudub teie ärist tulenevalt koostatud strateegiline ülesehitus. Koduleht või e-pood küll toimib, kuid sellest ei võeta maksimumi. Sisuliselt tähendab see seda, et saate küll kodulehe või e-poe suhteliselt odavalt üles – aga tagasiteenimise punkt on oluliselt pikem võrreldes kolmanda variandiga.

Kolmas valik on erilahendus. Kogu koduleht arendatakse äristrateegiast lähtuvalt. Protsessis arvestatakse sügavuti, kes on teie klient, mis on tema ootused ja kuidas saaks talle pakkuda maksimaalselt kasutajamugavust. See omakorda toob oluliselt kõrgema konversiooni määra ehk päringute/ostude arvu võrreldes eelneva kahe variandiga. Protsessi käigus kaasatakse päris mitmeid tippspetsialiste, kes kaardistavad teie ettevõtte tänase seisu ja arvestavad teie tuleviku strateegiaid. Eraldi toimetavad ka disainerid ja programmeerijad, kus loodav sisu on spetsiaalselt teie jaoks koostatud. Arvestatakse ka haldamismugavust ning edasist arengut ehk edasised arendusvajadused on selle variandi puhul kõige lihtsamad, sh odavamad. Erilahenduse miinuseks on võrreldes teistega hind. Alustavale ettevõttele võib tunduda küll see alguses liiga kallis, aga siin tasubki silmas pidada, et tagasiteenimise punkt on selle variandi puhul kõige kiirem ja efektiivsem.

 

Millist varianti siis tasub kaaluda – sõltub, milline on teie ettevõtte strateegia. ITProf on peamiselt keskendunud just valmis- ja erilahenduse pakkumisele. Teine valik on väiksemate ning alustavate ettevõtete seas üsna populaarne, kuna need on suhteliselt kiiresti rakendatavad. Kolmandat valikut eelistavad pigem suuremad ettevõtted.

 

 

Please follow and like us:

Leave a Comment